محل کار شما ممکن است ابزارهای تکنولوژیکی برای مدیریت کارآمد وظایف شما ارائه دهد. برای کار با حجم بالایی از اطلاعات دیجیتال، شرکت‌های صنعت تولید محتوا ممکن است به یک سیستم مدیریت محتوا، که به عنوان CMS نیز شناخته می‌شود، تکیه کنند. استفاده از CMS به چندین کاربر اجازه می دهد تا از مکان های مختلف برای تولید محتوای دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند. در این مقاله به این خواهیم پرداخت که CMS چیست، چه کاری انجام می دهد و چه سودی برای کسب و کارها دارد.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

CMS یک برنامه نرم افزاری یا سیستمی از برنامه ها است که به شما امکان می دهد حجم زیادی از محتوای دیجیتال را از مجموعه ای از منابع سازماندهی کنید. محتوای دیجیتال در یک CMS ممکن است شامل عکس‌ها، کپی نوشتاری، ویدیو، صوت، نقشه‌ها، کد برنامه و گرافیک برای انتشار مبتنی بر وب باشد. یک CMS معمولاً دارای دو جزء اصلی است:

  1. برنامه مدیریت محتوا: برنامه  مدیریت محتوا (CMA) یک رابط کاربری است که به افراد اجازه می دهد محتوای یک صفحه وب را تغییر دهند. سهولت استفاده از CMA عموماً نیاز به مدیر وب سایت یا سایر متخصصان را کاهش می دهد.
  2. برنامه تحویل محتوا:  یک برنامه تحویل محتوا (CDA) تغییرات کاربران را در صفحه وب اعمال می کند.

ویژگی های سیستم های مدیریت محتوا

هدف اصلی یک سیستم مدیریت محتوا، ساده سازی فرآیند تولید محتوا و دستیابی کارآمد به اهداف سازمان است. برای مؤثرتر بودن، یک CMS معمولاً دارای ویژگی های زیر است:

بهینه سازی موتور جستجو

موتورهای جستجو بر اساس الگوریتم هایی کار می کنند که اطمینان حاصل می کنند که جستجوهای وب مرتبط ترین صفحات را باز می گرداند. برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، یک CMS از کلمات کلیدی، کدنویسی و توضیحات متا استفاده می‌کند تا فردی که در اینترنت جستجو می‌کند احتمال بیشتری برای یافتن صفحه سازمان شما داشته باشد. یک صفحه بهینه شده همچنین می تواند خوانندگان را از طریق جستجوی تصاویر، ویدیوها یا محتوای آکادمیک جذب کند.

تجزیه و تحلیل

دانستن جزئیات در مورد اینکه چه کسی از صفحه وب شما بازدید می کند، چه زمانی و به چه دلایلی از آن بازدید می کند، مهم است. این اطلاعات شما را قادر می سازد تا خوانندگان مناسب را هدف قرار دهید. با تجزیه و تحلیل CMS، می توانید اطلاعات جمعیت شناختی بازدیدکنندگان خود، از چه فناوری استفاده می کنند، زمان اوج ترافیک وب و اینکه کدام محتوا محبوب ترین است را دریابید. با این اطلاعات، شرکت شما می تواند محتوای جدیدی را برای افزایش بازدید از صفحه شما ایجاد کند.

تنوع

شما می توانید از یک سیستم مدیریت محتوا برای پردازش تعداد زیادی از انواع مختلف انتشارات استفاده کنید. یک کسب و کار ممکن است به یک صفحه فرود و چند صفحه فرعی نیاز داشته باشد، اما شرکت دیگری ممکن است یک وبلاگ، صفحه ای برای اخبار و بخشی برای اسناد جاسازی شده بخواهد. CMS می تواند چندین گزینه استفاده را متناسب با نیازهای سازمان شما ارائه دهد.

جریان کار

بسته به اندازه شرکت شما، یک CMS می تواند تعداد زیادی کاربر داشته باشد که همگی نقش های متفاوتی دارند. یک CMS با یک گردش کار ساختاریافته مطمئن می شود که کاربران مناسب وظایف را به ترتیب درست انجام می دهند. گردش کار همچنین به اطمینان از مسئولیت پذیری کمک می کند، زیرا شما باید وظایف خود را تکمیل کنید تا دیگران بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

اختصاص مجوزها

از آنجایی که یک CMS از بسیاری از کاربران مختلف پشتیبانی می کند، مهم است که وظایفی را به افراد واجد شرایط برای آنها اختصاص دهید. سطوح مجوز در یک CMS می تواند شامل نویسندگان، ویراستاران، ناشران و مدیران باشد. هر یک از این نقش ها سطوح مختلفی از مجوز برای کار با محتوا در یک CMS دارند. به عنوان مثال، نویسندگان معمولاً فقط مجاز به ایجاد محتوا هستند، در حالی که مدیران می توانند محتوا را از یک صفحه بنویسند و حذف کنند، نقش ها را اختصاص دهند و به تجزیه و تحلیل دسترسی پیدا کنند.

کنترل نسخه

با تعداد زیادی از کاربرانی که در یک CMS کار می کنند، این احتمال وجود دارد که محتوا به اشتباه اصلاح، اضافه یا حذف شود. در این موارد، یک CMS به شما این امکان را می دهد که نسخه قبلی محتوا یا سایت خود را بازیابی کنید. کنترل نسخه همچنین مفید است زیرا به شما امکان می دهد محتوای موقتی ایجاد کنید که بتوانید بدون نیاز به بازسازی سایت اصلی خود را حذف کنید.

امنیت

علاوه بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات شرکت، محافظت از اطلاعات مشتریان نیز مهم است. این امر به ویژه برای شرکت هایی که تراکنش های مالی آنلاین انجام می دهند ضروری است. یک CMS با امنیت قوی به اطمینان از ایمنی افراد یا گروه هایی که با سایت شرکت شما درگیر هستند کمک می کند.

پشتیبانی فناوری اطلاعات

اگرچه یک CMS نیاز به افراد با آموزش برنامه نویسی ویژه را کاهش می دهد، هنوز هم مواردی وجود دارد که ممکن است به کمک فنی نیاز داشته باشید. یک CMS معمولاً می‌تواند برای کارهایی که ممکن است با آن‌ها آشنا نباشید، پشتیبانی فناوری اطلاعات ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر در جاسازی یک تصویر مشکل دارید، پشتیبانی IT می تواند جهت مناسب را برای استفاده از ویژگی درج تصویر ارائه دهد.

مزایای سیستم های مدیریت محتوا

یک CMS علاوه بر ویژگی های عملیاتی خود، مزایای زیر را نیز ارائه می دهد:

مشاغلی که از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنند

در اینجا لیستی از مشاغلی وجود دارد که احتمالاً از CMS استفاده می کنند:

۱.  تصحیح کننده

میانگین حقوق در آمریکا: ۱۸.۹۰ دلار در ساعت

وظایف اصلی: تصحیح‌کنندگان محتوای نوشته شده را از نظر املایی، انتخاب کلمه، قالب‌بندی و اشتباهات گرامری بررسی می‌کنند. افراد در این نقش یادداشت های خود را در یک CMS ثبت می کنند تا توسط کپی رایترها، ویراستاران و مدیران بررسی شود.

۲.  ویرایشگر کپی

میانگین حقوق در آمریکا: ۱۹.۷۴ دلار در ساعت

وظایف اصلی:  ویراستاران کپی محتوا را از کپی رایترها بررسی می کنند تا از دقت واقعی، سبکی و دستوری اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین درخواست های بازبینی را قبل از تأیید آنها برای انتشار به نویسنده کپی رایتر ارسال می کنند.

۳.  کپی رایتر

میانگین حقوق در آمریکا: ۲۱.۱۸ دلار در ساعت

وظایف اصلی: کپی رایترها محتوا را برای نشریات چاپی و پلتفرم های دیجیتال، از جمله محتوای تبلیغاتی، پست های وبلاگ یا سایر مقالات وب ایجاد می کنند.

۴.  مدیر محتوا

میانگین حقوق در آمریکا: ۵۵۰۲۷ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران محتوا بر فعالیت های کپی رایترها، ویراستاران و تصحیح کنندگان نظارت می کنند تا از کیفیت محتوا اطمینان حاصل کنند. افراد در این نقش همچنین ممکن است با تیم های بازاریابی برای ارائه استراتژی های محتوا برای کمک به دستیابی به اهداف سازمان همکاری کنند.

۵.  توسعه دهنده وب

میانگین حقوق در آمریکا: ۷۲.۱۵۵ دلار در سال

وظایف اصلی: توسعه دهندگان وب سایت ها را بر اساس مشخصات مشتری طراحی و اصلاح می کنند. آنها اغلب از یک CMS برای به دست آوردن محتوای مورد استفاده در وب سایت سازمان استفاده می کنند.

۶.  روزنامه نگار

میانگین حقوق در آمریکا: ۳۵.۲۲ دلار در ساعت

وظایف اصلی: روزنامه نگاران درباره رویدادهای جاری برای نشریات خبری تحقیق می کنند و می نویسند.

صنعت تولید محتوای مبتنی بر وب فرصت های زیادی را در اختیار دارد. ممکن است به شما کمک کند تا با سیستم های مدیریت محتوا آشنا شوید تا مدارک خود را در طول جستجوی شغل خود تقویت کنید.

مجموعه تخصصی فرهمند با سال‌ها سابقه‌ی حرفه ای کار با سیستم های مدیریت محتوای مختلف، آمادگی کامل جهت اجرا و پیاده سازی بهترین وب‌سایت های حرفه ای در حوزه های مختلف کاری را داراست.

برچسب خوردهcms چیستابزارهای مدیریت محتوای وببهترین سیستم های مدیریت محتواسیستم cms چیستسیستم مدیریت محتواسیستم های مدیریت محتوا cmsنرم افزار cms سیستم مدیریت محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *